Jan kijkt naar rechts

Retourneren

Jan de Isolatieman heeft veel belang aan de tevredenheid van onze klanten. We zijn ons er echter van bewust dat er situaties kunnen ontstaan waarin u een product wenst te retourneren. Op deze retourpagina treft u alle informatie aan voor de afhandeling van uw retourzending.

Retourproces

Wanneer u een bestelling of een gedeelte hiervan retour wilt sturen, ontvangen wij graag een mail hierover. De mail kan verstuurd worden naar klantenservice@jandeisolatieman.nl. Het volgende moet opgenomen worden in de mail: 



  • Foto's van de producten 

  • Reden van retourneren

  • Ordernummer/bestelnummer 

  • Aantal producten 

  • Rekeningnummer (bij akkoord retournering) 

  • Tenaamstelling (bij akkoord retournering) 


Wij beoordelen op basis van het mailtje of de producten voldoen aan de eisen om retour aan te nemen. Onder het stukje 'verloop retourproces’ vindt u meer info. 


Elke bestelling kan binnen 14 dagen na levering retour verzonden worden. Hoe dit precies werkt leest u hieronder.

Hoe kan ik mijn producten retour zenden?

Wanneer u producten wilt retourneren gelieve ons hierover informeren. Retourzendingen kunnen op twee mogelijkheden retour verzonden worden. Namelijk met de post of met eigen transport.


Wanneer u een klein pakketje heeft die aan de voorwaarden voldoen van het postbedrijf kunt u dit terugsturen naar het onderstaande adres.  


Jan de Isolatieman B.V.


Voorschakelstraat 10


5349 CC Oss 


Wanneer de bestelling te groot is voor het postbedrijf kunt u dit met eigen transport vervoeren naar onze locatie.

Kosten retourneren

Het is de verantwoordelijkheid van de consument om zelf zorg te dragen voor de retourzending van producten. Bij Jan de Isolatieman worden alle bestellingen geleverd door een externe transporteur. Wij hebben geen mogelijkheid om producten/bestellingen terug te halen voor retournering.


Retourneren bij gratis verzending

Als u een deel van uw bestelling retourneert en oorspronkelijk geen verzendkosten hebt betaald, dan worden de verzendkosten achteraf in rekening gebracht als de totale waarde van de overgebleven artikelen na verwerking van de retourzending onder de gratis verzendgrens valt. Deze verzendkosten worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag, of er wordt een factuur voor de verzendkosten verstuurd.

Voorbeeld: Stel, u heeft een bestelling geplaatst ter waarde van €1600,- en we hebben deze bestelling gratis verzonden. Als u vervolgens voor €250,- aan producten retourneert, zullen we niet het volledige bedrag van €250,- crediteren. In plaats daarvan brengen we nog steeds de verzendkosten van €60,- in rekening. Dus, in dit geval, zouden we €190,- terugstorten, omdat u uiteindelijke aankoopwaarde dan €1350,- bedraagt, wat onder de €1500,- valt.

Er kunnen andere verzendtarieven van toepassing kunnen zijn.

Verloop retourproces

Wanneer op uw retouraanvraag akkoord is gegeven kunt u de producten verzenden. Als de producten zijn ontvangen zullen wij uw gegevens noteren om het verschuldigde bedrag te crediteren. Binnen twee weken zal het verschuldigde bedrag worden gestort.

Wanneer voldoet mijn retouraanvraag aan de eisen

Hieronder vindt u een opsomming wanneer uw retouraanvraag voldoet aan de eisen voor retournering: 



  • Uw aanvraag valt binnen het retourtermijn van twee weken *1

  • Opgegeven producten zijn schoon, droog en in de originele verpakking.

  • Producten bevatten geen schade. *2

  • Maatwerk en B-keus komt niét in aanmerking voor het retourproces. *3


*1 Retourtermijn gaat in wanneer uw bestelling is geleverd.


*2 Schade die is veroorzaakt door de klant. 


*3 Maatwerk zijn onze PIR+ platen (PIR+OSB, PIR+GIPS e.d.) 


Dit zijn speciaal op aanvraag verlijmde maatwerkplaten.